لیگ قهرمانان اروپا آرشیو خبر ها
ششمین روز هفته ی کاردیف

ششمین روز هفته ی کاردیف

1 روز دیگر تا رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا باقی مانده و اینبار به مرد شماره یک خط حمله دو تیم یوونتوس و رئال مادرید می پردازیم.

 

پائولو دیبالا و کریستیانو رونالدو

 

مقایسه کریستیانو رونالدو با پائولو دیبالا صرفاً از نظر تاثیرگذاری این دو در خطوط حمله دو تیم است و در مقایسه ای دقیق تر می توان ماریو مانژوکیچ را با او مقایسه کرد.

 

مرد اول فوتبال جهان در سال گذشته، در 4279 دقیقه ای که امسال برای مادریدی ها توپ زد 52 گل و 13 پاس گل به ثمر رساند و 9 بار به عنوان بازیکن برتر میدان انتخاب شد. جواهر یوونتوس اما در تعداد بازی به مراتب کمتر و تنها 2873 دقیقه، 19 گل زد و 7 پاس گل داد. همچنین 7 باز نیز به عنوان بازیکن برتر زمین انتخاب شد.

 

رونالدو در فاز هجومی آمار خیره کننده ای داشته است، او در هر بازی بطور متوسط 5.7 شوت به سمت دروازه و 0.9 دریبل را در آمار خود دارد. در سمت دیگر دیبالای چپ پا در هر بازی 2.7 شوت به دروازه و 2.2 دریبل موفق داشته است.

 

بازیسازی دیبالا اما بهتر بوده. او 1.8 پاس تاثیر گذار در هر بازی داشته که مجموع پاس های موفقش 85.5% است. رونالدو در آن سمت متوسط 1.3 پاس تاثیر گذار با درصد موفقیت 82.3% از خود بجای گذاشته که آمار چندان خوبی در بخش بازیسازی نیست.

 

نقاط قوت رونالدوی پرتغالی شوت های از راه دور، دقت در تمام کنندگی و مهارت در ضربات سر بوده و نقطه ضعف بارز او نیز عدم مشارکتش در کارهای دفاعی ست. به این می توان خطاهای آفساید متعددی که از این بازیکن گرفته می شود را هم اضافه کرد بطوری که بطور متوسط در هر بازی 1.3 بار در آفساید قرار می گیرد.

 

مهاجم آرژانتینی اما به دلیل فیزیک کوچک و ضعیف ترش، اغلب با برخورد های فیزیکی متوقف می شود. دیبالا مهارت دریبل زنی فوق العاده ای دارد، شناخت خوبی از هم تیمی های کنارش دارد و در ضربات آزاد و کرنر ها با پیانیچ برابری می کند.

 

در مجموع انتظارات گلزنی در رئال مادرید در اولین فیلتر از رونالدو عبور می کند. او مرد اول خط حمله آنها و یا حتی تیمشان است و این فشار را بر روی دوش مهاجم 32 ساله مادرید چند برابر می کند.

 

در سمت دیگر دیبالا بخصوص در نقشی که آلگری به او داده، یک خط عقب تر از نوک حمله توپ می زند و وظیفه اش بطور مساوی در بازیسازی و گلزنی تقسیم شده. فشار بازی روی او به مراتب کمتر از همتای حریف است. او یکی از جوان ترین های ترکیب یووه خواهد بود و اولین فینال اروپایی خود را تجربه می کند و این می تواند انگیزه ای مضاعف بر درخشش اش برای فردا باشد.

 

در نهایت آمار این دو بازیکن را به تفکیک سری آ و لالیگا، مرحله گروهی لیگ قهرمانان و مراحل حذفی در زیر مشاهده می کنید:

 

سری آ و لالیگا فصل 2016‐2017

 

مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2016‐2017

 

مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2016‐2017


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سینا گران
سینا گران«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: